Trailrun Xperience
 
 

Kenmerkend aan  trailcoach, yoga4runners instructor, hardlooptrainster i.o.
en chirunning instructor i.o. Dorethea Bil is haar liefde voor heuvels.  Trails
waarvoor zij de route verzorgt, hebben 1 belangrijke overeenkomst: HEUVELS.
En dan niet 1 heuvel, maar het liefst vele achter elkaar zodat je wordt uitgedaagd
om je grenzen op te zoeken, of te onderzoeken hoe je kunt herstellen terwijl je
omhoog of omlaag gaat, en wat je technisch kunt verbeteren om ontspannen te
blijven lopen terwijl je benen verzuren

Deze liefde resulteert nu in een unieke reeks (cani)trail-training: KILL the HILL


KILL THE HILLS = korte heuvels, lange heuvels, vals plat heuvels, steile heuvels….
Het maakt niet uit als het maar heuvels zijn en in Nationaal Park Veluwezoom
zijn daar er genoeg van.


Waarom heuveltraing?
Heuveltrainingen zijn één van de beste en leukste trainingen die er zijn. Het zorgt voor uitdaging, het geeft variatie in tempo en snelheid en geen enkele heuvel is hetzelfde. Veel hardlopers gaan liever gewoon een stukje lopen, in plaats van ‘moeilijk gedoe’ om een heuvel uit te zoeken en daar een beetje tegenop te gaan ‘rennen’. Toch kan een korte heuveltraining veel effectiever zijn dan een duurloop van 60 minuten.


Door regelmatig een intervaltraining met heuvels aan je trainingsschema toe te voegen, neemt het krachthoudingsvermogen van je beenspieren (bil, bovenbenen, hamstrings en kuiten) toe. Naast dat meer kracht geleverd moet worden, is heuvelop lopen ook zwaarder (dit komt door de extra weerstand van de heuvel) en vergt het meer van je core-stability. Heuveltraining is daarmee een erg geschikte manier van krachttraining.

Afhankelijk van de lengte van de heuvel en snelheid waarop je loopt heeft heuveltraining een positief effect op het verbeteren van je duuruithoudingsvermogen, je lactaat-tolerantie, ontwikkelt het je power, maximale snelheid, en kracht (power = kracht x snelheid).


Opbouw (cani) trail-training

KILL THE KILL kent een reguliere opbouw met een warming-up, een blokje techniek en/of krachttraining, de heuvelinterval en de cooling down. De oefeningen zijn altijd trail-en yoga gerelateerd waarbij souplesse, ontspanning en een juiste inzet van je rompstabiliteit de boventoon voeren. Na afloop ontbreekt natuurlijk niet de warme thee met iets lekkers:)

Startlokatie:
Iedere maand start de KILL the HILL-training vanaf een andere vaste lokatie in en om Nationaal Park Veluwezoom.   De startlokaties kun je altijd in de
agenda per datum vinden.


Maandelijks 2x op vrijdag 10:00-11:30
De vrijdagochtend is uitermate geschikt voor niet alleen de ervaren trailer, maar ook de beginnende of herstellende trailer die wil werken aan zijn of haar krachtuithoudingsvermogen. Je kunt zweten naar vermogen :) Het gaat tijdens deze trailing niet om het kilometers vreten, maar om het verbeteren van je rompstabiliteit en heuveltechniek.


Maandelijks 2x op maandag 19:30-21:00
De maandagavond is voor de trailer die wil werken aan heuveltechniek en krachtuithoudingsvermogen. Je kunt zweten naar vermogen :) Het gaat tijdens deze trailing niet om het kilometers vreten, maar om het verbeteren van je rompstabiliteit en heuveltechniek.


Maximum aantal: 20 deelnemers (vol=vol)
Vooraf opgeven of afmelden via de agenda in
Fitmanager.


Kosten: Een losse KILL the HILL training op vrijdagochtend is €6,00. Wil je vaker aansluiten dan is een 10-strippenkaart van €50,00 of €45,00 als je lid bent van Natuurmonumenten de moeite waard, en kost een trailing 1 strip.  Meer info over de strippenkaart lees je hier.


Trailrun Xperience - KILL THE HILL
start2trailrun

Trailrun Xperience 

Yoga&Roll 

PERSONAL TRAINING

klein zwitserland trail

agenda
Start2Trailrun.htmlTrailrun_Xperience.htmlYoga%26Rol4Runners.htmlPersonal_Training.htmlWelkom_KZT_2017.htmlshapeimage_6_link_0shapeimage_6_link_1shapeimage_6_link_2shapeimage_6_link_3shapeimage_6_link_4shapeimage_6_link_5